Leedu Posti tütarettevõte Unisend on astunud jõuliselt Eesti turule, seades siia üles suure pakiautomaatide võrgustiku. Ettevõtte juhtivtöötajad selgitavad selle sammu tagamaid ja avaldavad, millega kliente üllatatakse.
Unisendi sisenemine Eesti turule on osa ettevõtte laiemast, kõiki Balti riike hõlmavast strateegiast, mille eesmärk on tugevdada oma positsiooni kogu piirkonnas. Unisendi laienemise üheks peamiseks ajendiks on e-kaubanduse kiire kasv Baltikumis. Vastavalt Statista andmetele kasvab e-kaubanduse turg aastatel 2023–2027 igal aastal 11%. Eestis kasutatakse pakiautomaate laialdaselt – statistika näitab, et 80% pakkidest saadetakse siin just automaatidesse.
Unisendi laienemine Eestis ei ole juhuslik, vaid põhineb põhjalikul turu-uuringul, mis keskendus tarbijate harjumustele ja eelistustele. “Meie eesmärk on pakkuda inimestele rohkem valikuvõimalusi ja paindlikkust ning muuta pakkide saatmine lihtsaks ja kiireks. See aitab ka ettevõtetel laieneda ja oma äri kasvatada,” ütles Unisendi turundusjuht Žukauskaitė.
Ettevõtte eesmärk on pakkuda teenust, mis muudab paki saatmise ja vastuvõtmise igapäevaseks rutiiniks, kus puuduvad igasugused keerukused. Nii peetakse ka Eesti turul oma suurimaks tugevuseks kiiret tarneteenust – 97% saadetistest jõuab sihtkohta juba järgmisel tööpäeval.
Lisaks on Unisendi pakiautomaatide võrgustikus olemas XL-mõõdus kapid, mida konkurendid pakuvad väiksemas suuruses ja piiratud mahus. “XL-kapid on kindlasti üks eelis, mida paljud teised ei suuda samas mahus pakkuda,” ütles Unisendi kommunikatsiooni ja turunduse projektijuht Helerin Sanders.
Unisendi turundusjuht Neringa Žukauskaitė rõhutas, et XL-kapid on eriti kasulikud ettevõtetele, kellel on suuremad saadetised. “See on üks põhjus, miks paljud ettevõtted meid valivad,” lisas ta.
Unisendi teenus on loodud nii, et see sobiks igapäevaseks kasutamiseks ja pakuks klientidele maksimaalset mugavust. Kõik pakiautomaadid asuvad välisruumis ehk on kättesaadavad 24/7.
Suur pluss on ka see, et iga saadetis on kindlustatud kuni 500 euro väärtuses, mis pakub tarbijatele täiendavat turvatunnet. “500-eurone kindlustus võtab ära suure osa muredest, mis võivad kaasneda suuremate või kallimate saadetiste saatmisega,” sõnas Sanders. Ta täpsustab, et kindlustus annab klientidele kindlustunde, et nende kallite saadetiste eest kantakse hoolt ja raskeid ja suuri pakke koheldake ettevaatlikusega.
Unisendi peamine eesmärk on lihtsustada pakkide kohaletoimetamist kõigi jaoks. Praeguseks on kolme Balti riiki paigaldatud ligi 750 pakiautomaati, neist 145 Eestis ja 152 Lätis.
Unisendi tulek Eesti turule on osa Leedu Posti laiemast, kogu Baltikumi hõlmavast strateegiast. Kokku investeeritakse sellesse üle 4 miljoni euro.
Leedu Posti tegevjuhi Rolandas Zukase sõnul ei paku Unisend üksnes paki saatmise ja vastuvõtmise teenust, vaid ka tugevat partnerlust ettevõtetele. “Meie eesmärk on olla ettevõtetele usaldusväärne partner mitte ainult Leedus, vaid kogu Baltikumis,” kinnitas Zukas.
Unisendi turundusjuht Neringa Žukauskaitė rõhutas, et ettevõtte IT-integratsioonid ja kaasaegsed lahendused muudavad nende teenuse eriti sobivaks e-kaubanduse ettevõtetele. “Meie tähelepanu keskmes on efektiivne logistika ja integreeritud lahendused, mis vastavad klientide vajadustele,” ütles Žukauskaitė.
Sandersi sõnul pakuvad nad e-kaubandusega tegelevatele ettevõtetele konkurentsivõimelist hinda, et aidata neil oma ettevõtteid üles ehitada ja kasvu investeerida. “Meie partnerite kasv on ka meie kasv ja seetõttu on nende igakülgne abistamine ja hea klienditeeninduse pakkumine Unisendi jaoks väga oluline,” lausus ta.
Selle tõestuseks on Unisend loonud veebipoodidele lihtsad pistikprogrammid, tehes neile integratsiooni võimalikult kergeks ja kiireks. “Kuna täna on veebipoodide ülesehitamise võimalusi nii palju erinevaid ja platvorme mitmeid, on meie eesmärgiks olla ettenägelik ja seepärast pakume omalt poolt ka pühendunud meeskonda, kes on valmis aitama tehniliste seadistustega,” selgitas Sanders.
Unisendi tehnoloogilised lahendused on suunatud eelkõige ettevõtetele, kuid suurt rõhku pannakse ka tarbijate usalduse võitmisele. “Meie strateegia on kasvatada brändi tuntust, et iga tarbija tunneks Unisendi ära ja valiks meid esimese teenusepakkujana välja, kui on vaja pakki saata või vastu võtta,” ütles Zukas.
Unisendi pakiautomaadid asuvad üle kogu Mandri-Eesti (suuremates linnades nagu Tallinn, Tartu, Narva, Võru jne) ja Saaremaal. Pakiautomaatide asukoha valikul lähtutakse inimeste kasutusharjumustest, nõudmistest ja mahtudest. Hetkel on Hiiumaa ja teised saared võrgustikust välja jäetud, ka mõned väiksemad alevikud, nagu Abja-Paluoja, Kilingi-Nõmme ja Mustvee, peavad praegu veel oma paki kättesaamiseks sõitma veidi suuremasse linna. “Loodame neid kaasata järgmisel kevadel, kui hakkame oma võrgustikku Eestis laiendama,” rääkis Sanders.
Unisendi tegevusplaanide kohaselt keskendutakse edaspidi brändi tuntuse suurendamisele ja usalduse võitmisele Eesti turul. “Meie peamine eesmärk on tuua tarbijateni teenus, mis on lihtsasti kasutatav ja mis vastab nende vajadustele. Tahame olla eelistatud valik nii tavakasutajate kui ka ettevõtete seas,” ütles Sanders.
Leedus tegutseb Unisend jätkuvalt LP Expressi nime all, olles sealne turuliider, kellel on üle 3000 ärikliendi ja 96% brändituntus. Enam kui kümme aastat tagasi oli Leedu Post esimene ettevõte, kes tõi Leedu turule pakiautomaadid, ja sellest ajast alates on nad pidevalt arenenud. “Meil on Leedus väga tugev positsioon ning loodame, et sama saavutame ka Eestis ja Lätis,” märkis Žukauskaitė.
Unisendi laienemine Eestis on alles algus. Ettevõtte pikaajaline eesmärk on luua ülebaltiline võrgustik, mis pakub tarbijatele ja ettevõtetele paindlikke ja usaldusväärseid pakkide kohaletoimetamise lahendusi.