2023. aasta detsembris sisenes Leedu Posti pakivedaja LP Express Eesti ja Läti turgudele uue kaubamärgiga Unisend. Uue brändi turuletulek on pälvinud tähelepanu nii äriklientide kui ka tarbijate seas. Kuid mida toob see uus tegija pakiveo turule ja kuidas eristub ta konkurentidest?
Unisendi jõuline sisenemine Eesti ja Läti pakiveo turule on paljuski seotud e-kaubanduse kiire kasvu ja muutustega tarbijakäitumises. E-kaubanduse trendid näitavad, et kliendid eelistavad üha rohkem mugavaid ja kiireid kohaletoimetamisviise.
Unisendi kommunikatsiooni ja turunduse projektijuht Helerin Sanders sõnas, et Unisend loodi just selleks, et täita turul olevad lüngad ja pakkuda uusi lahendusi. “Leedu Posti otsus laiendada pakiautomaatide võrgustikku Eestisse ja Lätti sündis tänu pidevalt kasvavale e-kaubanduse mahule Baltikumis. Lisaks aitab see hoida ja tõsta ettevõtte konkurentsivõimet ka pakiveo turul,” rõhutas ta.
Unisendi teenuse üheks oluliseks eristuvaks teguriks on kiirus. Sanders kinnitas, et 97% Unisendi vahendusel saadetud pakkidest toimetatakse kohale juba järgmisel päeval. See on konkurentsivõimeline näitaja, mis muudab Unisendi ahvatlevaks nii eraklientide kui ka ettevõtete jaoks, kes hindavad kiiret tarneaega.
Lisaks on Unisendi pakiautomaadid loodud pakkuma paindlikkust erinevate suuruste ja tüüpide osas. “Unisendi kapid on erineva suurusega, mis tähendab, et erinevad pakid – alates väikestest saadetistest kuni suuremate XL pakenditeni – leiavad endale sobiva kapi,” selgitas Sanders.
XL-kapid võimaldavad saata mahukamaid pakke. Tänapäeval, mil tarbijad tellivad üha suuremaid ja mahukamaid tooteid (näiteks koduelektroonika või suured kodutarbed), on see oluline eelis. Kapid asuvad sageli ka õues, mistõttu on ligipääs mugav ja kiire igal ajal, sõltumata asukohast või lahtiolekuaegadest.
Üks Unisendi oluline eelis on ka pakiveoteenuse kindlustus. Kõik Unisendi vahendusel saadetud pakid on automaatselt kindlustatud kuni 500 euro eest, mis annab lisakindluse nii saatjale kui ka saajale. “See kindlustus katab ootamatused, mis võivad pakkide teekonnal tekkida, pakkudes saatjatele täiendavat meelerahu,” märkis Sanders.
Lisaks on Unisendi teenuste portfellis mitmeid lisafunktsioone, mida konkureerivad ettevõtted ei paku samas mahus. Näiteks pakub Unisend COD (cash on delivery) teenust, mis võimaldab klientidel tasuda kauba eest siis, kui nad selle pakiautomaadist kätte saavad. See teenus on eriti oluline väiksematele e-poodidele, kes soovivad pakkuda oma klientidele paindlikumaid maksevõimalusi. Unisend edastab kogutud raha kaupmeestele kiiresti ja turvaliselt.
Unisendi pakutav API lahendus on lihtsasti integreeritav erinevate veebipoodide platvormidele, muutes e-kaubanduse ettevõtete jaoks logistika korraldamise sujuvaks ja mugavaks. Sanders rõhutas ka Unisendi IT-meeskonna pühendumust: “Meie spetsialistid on alati valmis aitama integreerimisprotsessis, tagades kiire ja tõrgeteta kasutuselevõtu.” See on suur eelis e-kaubanduse ettevõtetele, kes soovivad pakkuda oma klientidele usaldusväärset ja tõrgeteta tarneviisi.
Lisaks pakub Unisend äriklientidele võimalust laieneda koos nendega Läti ja Leedu turgudele, pakkudes turundus- ja kampaaniatoetust. See tähendab, et ettevõtted, kes soovivad oma haaret Baltikumi regioonis laiendada, saavad seda teha Unisendi abil, saades nii kasu laiemast ja ühtlustatud logistilisest lahendusest.
Ka tagastuste haldamine on Unisendiga tehtud võimalikult lihtsaks ja mugavaks. Unisendi tagastus-pin meetod võimaldab klientidel lihtsalt ja kiiresti oma tellitud kaubad müüjale tagasi saata. See lahendus vähendab oluliselt kaupmeeste tagastuste haldamisega seotud koormust ja muudab tagastusprotsessi sujuvamaks ka klientide jaoks.
Unisendi teine suur tugevus peitub nende kliendikeskses lähenemises. Ettevõtte pühendunud müügitiim töötab välja personaliseeritud pakkumisi vastavalt iga kliendi vajadustele, pakkudes soodsaid ja konkurentsivõimelisi hindu. See paindlikkus muudab Unisendi atraktiivseks partneriks eelkõige väiksematele ja keskmise suurusega ettevõtetele, kes otsivad taskukohast ja usaldusväärset logistikapartnerit.
Lisaks on Unisend värske ja sõbralik bränd, kes panustab oma klientide rahulollu. Ettevõte peab oluliseks pidevat tagasisidet ja teeb kõik selleks, et pakkuda parimat võimalikku kliendikogemust. See on oluline aspekt, mis aitab brändil turul eristuda, eriti arvestades, et kliendikogemus mängib logistikasektoris üha suuremat rolli.
Kokkuvõttes on Unisend astunud Eesti ja Läti pakiveoturule tugeva ja läbimõeldud strateegiaga, mis keskendub kiirusele, paindlikkusele ja kasutajasõbralikkusele. Nende unikaalsed pakkumised – alates suurematest pakikappidest ja kiirest tarnest kuni rahakogumise teenuse ja lihtsa API integratsioonini – muudavad Unisendi atraktiivseks valikuks nii eraisikutele kui ka äriklientidele.
Sanders usub, et Unisendi konkurentsieelis peitub nende võimes kiiresti kohaneda klientide vajadustega ja pakkuda personaalset lähenemist: “Meie jaoks on oluline olla rohkem kui lihtsalt pakivedaja. Me tahame pakkuda lahendusi, mis teevad elu ja äritegevuse lihtsamaks nii meie klientidele kui ka nende klientidele.”